Sunday, October 14, 2012

Kau pergi jua

Tanggal 12.9.12 hubbyku yg asyik termuntah tak berhenti2 sjk 2 hari yg lalu mengadu sakit dada dan pinggangnya.mcm2 iktiar ku lakukan. Jam 2pagi itu kubawa dia kerumah kak ina namun kesakitannya semakin menjadi2.jam 4 pagi kubaw hubbyku bersama abg ainal ke pusat Rawatan AzZahra. Sedih mendengar suamiku meraung dan merintih tK tahan kesakitan. Diaerayu2 Doktor supaya beri ubat untik tidur namun selepas 3 japyg diberi dotor hubbyku semakin parah sakitnya..."nor abg tak tahan sakit abang nk tidur" itulah kata2 terakhirnya yang ku dengar. Jam 5 pagi suamiku dibaw dgn ambulance ke hospital kerana disyaki kena batu karang. Sampai saja di Hospital Serdang suamiku diberi morphine dlm dos yg tinggi menyebabkan doa terus tidur. Aku menunggu diluar dgn sabar hingga jam 11.30 pg aku dipanggil kerana Dr pakar he.dak buat indugram keatas suamiku untuk memastokan tiada masaalh jantung. Setelah segala prosidur diterangkan suamiku dibawa kebilik OT.selepas 30minit Dr pakar datang menemuiku sebanyak 2kali untuk memberitahu kondisi suamiku.katanya banyakan berdoa krn haraannya hanya 10peratus bagaikan nk tercabut nyawaku bila mendengar kata2 itu. Selepas selesai suamiku dibaw keCCU. Kerana suamiku koma sema a menjalani procedure tadi. Seorang Dr memberitahuku keadaannya amat kritikal kerana buah pinggang suamiku kedua2nya telah rosak. Aku hanya mampu menangis bila dpt tahu keaadaan suamiku..melihat keaadaannya yg penuh dgn wayar satu bdn jadikan hatiku pilu.. Sejak 12hb aku berkampung di hospital. Tanggal 14hb bersamaan hari jumaat aku menjenguk suamiku syukur ada Allah suamiku telah sedar.kulihat mulutnya terkumatkamit hndak berkata2 tp x dpt luahkan.tetapi selepas jam 4ptg suamiku koma semula..aku hanya mampu berdoa saja. Tanggal 15hb92012 jururawat memanggilku kerana kondisi suamiku semakin kritikal. Aku panggil semua anal2ku untuk dtg melihat abah mereka. Tepat jam 11.48pg suamiku akhirnya pergi meninggalkan kami..tanpa sepatah kata tanpa sebarang pesan..namun aku dan semua permata 8 redha dgn kehendakNya. Innalillahiwainnailaihirojiun..semoga kelasih hatiku ditempatkan bersama prang yg beriman.

No comments:

Post a Comment